2010-12-28
18:13:12

Julnissen







Hannes fick ett babygym i julklapp av sin farfar. Han gillar att ligga där ett tag, tills han blir gnällig. Men det kanske blir bättre då han är lite äldre när han kan förflytta sig och välja vilken leksak som är roligast. Eller så är han för gammal. Har dock hängt en sån mobil i mitten med flera olika saker som spretar ut som han också fick i julklapp men den är inte med på bilderna.
2010-12-21
17:43:18

5 mån kontroll

Hej!

Idag var jag med Hannes på 5 månaders kontroll på bvc. Han väger nu 8115gram, 67,1 cm lång & 45,7 cm i huvudomgång. Så förra månaden när jag & min mamma kollade längden som vi fick till 68 stämde alltså inte som jag trodde ;). Han ligger lite över medelkurvan med både vikt & längd, så det är bra. Även huvudomfånget men det har varit över medel sen födseln.
Så blev han även vaccinerad. 1 spruta i varje ben. Men det gick bra, han skrev lite av den ena som tydligen är kraftigare.

Vars ska ni fira jul?

2010-12-21
17:36:00

Hundmässan

Hej!

Har inte haft tid att blogga. I torsdags åkte jag med tåget till Stockholm. Kom hem igår med tåget. Vi har gått på stan, gått på hundmässan & sett utställningen, freestyle & lydnad. Det var tråkigt att det inte var någon Kooiker som gick vidare från grupp 8, utan det var en Potugisisk vattenhund. Men jag vart heller inte förvånad.. Kooikrar & domare hör inte alltid riktigt ihop ;) Eller hur Natalie? ;)

Nåja det roligaste var iaf att få umgås med klasskompisarna.

I väntan på skjuts till tågstationen i torsdag


Minto, Cazzie & Anna på tåget dit


Jag under ett kortspel. Man blir ju så snygg på smygbilder


Söt Josse


Amanda & Linnea


Lins-lusen Linda på vandarhemmet


Minto älskling


Mimmi


Lägger upp bilder från finalen sen om jag får dom ;)
Hejs ♥
2010-12-14
22:49:13

Grans

Hejsan!

Idag har jag varit på Grans, det var möte om sista Stockholms resan :) Hannes fick presentkort på barnens hus för 200:- av Linnea, Amanda, Josse, Mint, Mia, Linus & Mariell. Verkligen jätte gulligt! Tack så mycket! =) Och ett jätte sött gosedjur i form av en hund (såklart?!) men blå nos ;) Och en superman body åt Hannes av djursjukvårds-läraren Catarina :)

Var lite orolig för ett tag sen för jag fick veta att jag skulle ta med csn kortet, som typ är borta, så skickade sms istället för ett intyg.. Men fick till svar att jag inte har rätt till rese-rabatt.. Är väl för att jag har tagit en paus från skolan. Hoppas på att någon av dom 2 lärarna som ska följa med kan skriva ett intyg annars att jag får pengar av mina föräldrar så jag kan betala den summan.. Får nämlingen barnbidraget dagen vi kommer hem, och mest troligt föräldrapenningen veckan efter, eller veckan efter det..

Imorgon ska vi till mina föräldrar & hämta en resväska, så ska jag leta csn kortet, ihopp om att det räcker med att visa upp det..

Nu blev det ett väldigt tjorvigt inlägg.

Hannes i gammel farmors/mormor famn (tommys mormor) på bb
 
2010-12-13
00:08:14

Min underbara son <3

Hej!

Tänkte lägga in lite söta bilder på Hannes :)

I helgen har vi slappat, så sköönt! Fick även veta att Rocky blivit biten av två schäfrar, så det var tråkigt.. Men det är nog inte så värst dåligt med honom iaf :) han är en stor & stark pojke.

Imorgon ska vi på babysim, sista gången. Fast nästa kurs fortsätter efter jul :D
Ska se tv nu, hörs ♥





2010-12-11
15:10:49

11 december

Hejsan!

Ursäkta för den dåliga uppdateringen den här veckan.. Det har inte hänt så mycket, i måndags var vi på babysimmet & när jag kom hem berättade Emil & Tommy att min dator inte startade, för det hade spills ut ett vattenglas på min dator, som stod öppen.. Men den startade senare på kvällen som tur var :D

Igår skulle vi skjutssa Emil till Willys, så gick vi ner till bilen, spännde fast Hannes.. Så startade inte bilen!! Det var så kallt & Tommy har inte börjat använda motorvärmaren, varför vet jag inte. Men då kom Dennis som tur var & gav starthjälp, sen skjutsade älsklingen hem oss så for dom och några till på gymmet, sen till Burmans & fixade bromsarna på bilen, som tog extra lång tid för han hade fått fel grejjer från Mekonomen. Och Jay vann idol :D han har alltid varit min favorit, men Minnah var också grymm.

På torsdag kväll åker jag med tåget till Stockholm med klassen! =) Så kommer Rocky hit några timmar innan, så han kommer jag hinna gulla med. Tjejen som har honom bor i Öjebyn & medans hon är där så ska han vara hos oss. Blir en riktig kill-helg för Tommy :D

Nu ska jag göra varma mackor åt oss tror jag =)


2010-12-06
09:06:02

Babysim

Hallå!

Ännu har jag inte hunnit göra något, trött som bara den är jag i alla fall.. Men Hannes är så pigg & sitter i babysittern framför barnkanalen, men börjar gnälla nu så jag tror det är dags för honom att sova.

Om några timmar så kommer min mamma hit för att skjutsa oss på babysimmet :) det är så otroligt mysigt & bra för barnen.

Lägger upp några bilder på Hannes i olika åldrar.

Nyfödd 3585g 51cm lång










Några bilder är inte i ordning, men jag skulle kunna lägga upp huur många som helst..
2010-12-04
15:32:51

Lördag

God eftermiddag!

Imorse klev jag upp vid 8 med Hannes, vart förvånad att han vaknade först då, men det var för vi höll honom vaken igår kväll när Sandra & Tobbe var här. Så la jag mig någon timme senare & då var Tommy med honom så jag fick sova ett tag.. Vaknade av att hannes låg och skrattade & åt på täcket i sängen. Dom hade haft kill-morgon med tvspel :) Perfekt start på dagen, jag blev så glad.

Sen dess har vi suttit inne, Tommy spelat ps3 & jag Car Town på facebook. Börja spela det, ni måste! :D Så jäkla kul när man har kört ett tag.
Jag har just duschat & ska värma upp tacos från igår. Hur kommer det sig att det bli JÄMT över sallad & tomat? Gav upp med paprika & lök för länge sen.

Blir filmkväll ikväll :)

Jajja vi hörs sen ♥
2010-12-03
11:48:30

Freedag

Hallojj!

Igår bloggade jag ingenting, jag & Hannes var & kollade när några hjälpte hans farmor att flytta, så kollade vi den nya lägenheten hon har fått. Hon hade fått välja jätte snygga tapeter :) Så snabbkollade vi Emils 1a som han samtidigt fått.

Huvva vad Hannes har sovit oroligt sista tiden.. Speciellt inatt.. Så när jag bytte blöjja såg jag att ni-vet var helt mörk grönt.. Tänder redan? Han känner definitivt av dom iallafall. Gnagandet på händerna och på allt han kommer åt, plus det ständiga dregglandet. Nu slet han avv sig haklappen & stoppade i munnen, haha.

ÅÅH nu rök mitt glada humör. När jag & min mamma var & kollade på den här lägenheten (tommy jobbade i gällivare då), så sa vi att tapeterna här var inte så fina & undrade när det är dags att tapetsera om, så svarade vaktmästaren att i sovrummet är det ganska nytt, men vardagsrummet är det dags vid jul att tapetsera om.. Så nu ringde Tommy till honom & då sa han att han hade inte alls sagt att han ska göra det vid jul, utan vi får ett papper om vi vill eller inte för en mindre slant..!? Vafan han hade VISST sagt det. Så jävla lata. Är less att dom är lata, dryga, & främst SNÅLA! Nä fuck pitebo snart alltså..

Nä nu måste jag diska & sen konka ner Hannes till barnvagnen som jag tagit in i trapphuset igen, efter en gnäll kärring klagat om den så jag var tvungen ställa ut den i cykelförrådet. Men jag vill inte lägga ner Hannes i en iskall åkpåse. Så nä, nu står den inne med ett får-skinn i åkpåsen. Vi ska gå till apoteket. Tur att det är typ 15minuter bort för det är så kallt. Säkert 15-16 minus.

Sen får jag hoppas att Tommy slutar tidigare idag när det är fredag, så ska vi ta ett snabbdopp i varmbassängen medans han är uppe på gymmet.

Undrar vad som händer i helgen, skulle vara såå skönt att få sova en natt. Men saknar lillgubben så mkt när han är borta.

Om 2 veckor är jag i Stockholm.. Har blandade känslor nu när det är så nära kvar. Ska bli roligt att få vara med klasskompisarna igen, gå på stan, hundmässan osv, men samtidigt vet jag inte huuur mycket jag kommer sakna mina 2 älsklingar här hemma. Men då kommer det bli extra kul att se dom igen då jag kommer hem :)

Har säkert skrivit massa fel, men orkar inte kolla igenom.

Jaja ska sluta skriva nu & göra någon nytta ♥
2010-12-01
19:21:17

Dessa rubriker..

God kväll!

Just nu gör jag inte så värst mycket. Har vart på ica & handlat choklad m.m. Så nu ska jag smälta det och sätta i puffat ris, så vipps, har man rispuffar eller vad nu folk kallar det! :)

Tommy åkte just till gymmet med hans bror Emil och Emils kompisar Danne & Simon. Grattis till Danne förresten som fyller år idag. Hur orkar man fara & träna på sin födelsedag? Hur orkar man i huvudtaget träna..?

Jag vet riktigt inte vad jag ska blogga om. Ställ gärna frågor om ni undrar något eller ifall det är nått speciellt ni tycker jag ska skriva om. Det är många som undrar saker om bebisar och jag tar bara svaren förgivet nu för tiden när jag lärt mig det.

Tips på vad en bebis kan "önska" sig i julklapp förutom kläder? Det har han i säck/kartongvis i heeela förrådet. Vi lär inte behöva köpa kläder på jag vet inte hur många år! Det finns skor, ytterkläder, sommar kläder osv, i olika storlekar :)

Nä nu väntar chokladen!
Hörs ♥

 
2010-12-01
07:37:34

Första julkalendern

God morgon!

Älsklingen är och jobbar, jag & Hannes såg just första julkalendern. Hannes har pratat på hur mycket som helst sen han vaknade. Att man kan vara så glad & pigg på morgonen. Men det var Tommy nästan tror jag för han sov ungefär 12 timmar.

Måste komma ihåg att köpa lampor på ica idag till julstjärnorna. Skulle också behöva julgardiner, men älskling vill inte köra sin bil tills han har nya bromsklossar för just nu är dom borta så tar det på bromsskivan.

Idag ska vi hjälpa hans mamma att flytta, om dom tapetserat klart där i lägenheten så :) Fast jag lär ju ha Hannes i vagnen för det är väldigt nära oss.

Vi hörs sen, har inget annat än pladder att säga.