2011-01-13
17:48:40

Available for playdates

Hejsan!

I morse vid 8 började jag med att knalla iväg till tandläkaren där jag vart fast hur länge som helst. Sen hem igen för att åka in till stan på syn undersökning för att få nya starkare linser, men jag behövde tydligen inte det, utan fick samma styrka som innan. Så fick min mamma betala 1495 :- för 6mån linser + undersökningen. Hade blivit 1700 :- om vi tog med vätska som man lägger linserna i, men det hade jag redan som tur var.
Ska man våga sig på att laser operera ögonen? Har -4.25 på ena ögat & -5.50 på det andra, vilket betyder att jag kan inte vara utan linser/glasögon någonsin.

Hannes har nu fått börja vänja sig vid Mild välling för 6 månaders bebisar. Jag blandar fortfarande i lite ersättning så det inte blir så värst stor omställning för "lill" magen ;). Han verkar då redan hålla sig mätt längre, än tidigare. Det är väldigt gnälligt också, så det är nog någon tand på väg snart, så han älskar att tugga på allt han får tag i. Även smörgås-rån är smaskigt. Och jag struntar i ifall man inte får ge bebisar det pga socker & sånt, dom suger bara på en liten bit och det hjälper mot kliandet i munnen så.

För ett tag sen skulle jag hämta Tommys ringar som låg ovanpå toaskåpet, så när jag klev ner från toastolen, satte jag foten på kanten på skötbordet som stod på golvet, så en metall del som stack ut i hörnet rev upp ett sår mitt under foten. Men har man haft värkar, tagit ryggmärgs bedövning & fött barn så klagar man inte på det haha ;).

Hannes fick 6 st nya bodys av sin mormor idag, storlek 68,74 & 80 helt perfekt :)



Ljusblå: Available for playdates
Grå: I am unique
Mörkblå: Det är jag som bestämmer
Postat av: Anonym

Om du kan operera ögonen så vill jag ambefala det for du kommer vara tacksam for det sen:)

2011-01-13 | 19:21:49
URL: http://nordensdiamant.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: